vrijdag 22 augustus 2014

Power To You..

Nou, héhé, daar issie dan. Mijn (frustratie)blog over Vodafone. Het hing natuurlijk al jaren in de lucht, maar telkens werd ik tóch net weer op tijd tevreden gesteld waardoor ik er niet over schreef. Wel nu heeft Vodafone bij mij het kookpunt bereikt waardoor ik uit mijn bundel schiet, dus een goede reden om eens lekker te haten richting deze mega gigant.

Eerst wat info over Vodafone Nederland, gevonden op Wikipedia:
Vodafone Libertel is de officiële handelsnaam in Nederland. De Vodafone Group heeft de
Nederlandse markt betreden via een aandeel, vanaf de oprichting samen met Nationale Nederlanden, in de Nederlandse mobiele operator Libertel. In september 1995 ging het netwerk van Libertel 'live' in Nederland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Maastricht, en is een van de belangrijkere werkgevers in die stad. Sinds 1 september 2008 heeft Vodafone een tweede hoofdkantoor in Amsterdam.
Per eind maart 2013 heeft Vodafone Nederland 5,3 miljoen aansluitingen. Het telt 2.800 medewerkers, 111 Vodafone winkels en 148 winkels van Bel
Company. De jaaromzet bedroeg € 1.873 miljoen. In 2006 meldde Vodafone Nederland een nagenoeg gelijke omzet van € 1.840 miljoen en behaalde een operationele winst (EBITDA) van € 573 miljoen. In dat jaar kwam 11% van de omzet uit mobiel internet.
Op 4 juni 2007 heeft Vodafone Nederland "Vodafone ADSL" geïntroduceerd, waarmee via een vaste lijn gebeld kan worden en een internetverbinding mogelijk is. Vodafone is de derde mobiele provider gemeten naar aantal klanten, na KPN en T-Mobile, die naast mobiele communicatie nu ook ADSL aanbiedt. Qua omzetgrootte is het de tweede provider, na KPN. Dit onderdeel was vroeger van Quicknet. Sinds 15 augustus 2011 biedt Vodafone ook Internet, bellen en televisie via het open glasvezelnetwerk van Reggefiber.
In maart 2011 koopt Vodafone de 176 winkels van BelCompany van Macintosh Retail Group. Met deze overname is een bedrag van € 120 miljoen gemoeid. In 2013 heeft Vodafone alle BelCompany winkels opgekocht om er 18 te veranderen in Vodafone winkels.

Dus..
Ik ben denk ik al zo'n dikke 10 jaar klant bij Vodafone en heb de eerste 8 jaar nooit echt problemen gehad. Het geduvel begon eigenlijk met het internet en alles wat daar bij hoort, zowel hier in Nederland als in het buitenland. Mijn eerste aanvaring was na een vakantie in Italie. Vodafone introduceerde dat jaar voor het eerst de 'alles in 1 op reis bundel' voor 2 euro per dag. Je hebt dan 35 MB internet (20 belminuten en 20 SMSjes) waar je 24 uur mee moet doen. Als je op 80% verbruik van die 35 MB zat, zou je een SMSje krijgen, dan wist je dat je het rustiger aan moest doen. Bij een SMS van 100% zat je op de 35 MB. Ik kreeg toen een paar dagen achter elkaar om 22:00 een SMS met de mededeling dat ik om 17:30 diezelfde dag op 80% van mijn verbruik zat, wat dus betekende dat ik inmiddels (4,5 uur later) al ruim over die 35 MB zat. Na mijn vakantie contact opgenomen en alles zou verrekend worden. Het was een nieuw iets en de kinderziektes moesten er nog uit.. Kinderziektes zijn toch niet chronisch?

Een paar jaar en 30 verschrikkelijk irritante radiospotjes van Tijl Beckand later..

Deze zomer net zo'n bundel afgesloten, een paar avonden een SMSje gehad van 80% en 100%, oke, te veel gedaan online. MAAR op mijn rekening, die 70 euro hoger was dan normaal, bleek dat ik elke dag over de 35 MB ben gegaan, terwijl ik niet elke dag SMSjes gehad heb. Helaas, ze konden niets voor mij doen. De SMSjes waren écht elke dag verstuurd, maar deze jongen heeft ze écht niet elke dag ontvangen. Als die SMSjes al geen eens meer aankomen vandaag de dag, kan je Vodafone dan nog wel vertrouwen? In ieder geval was het KASSA voor Vodafone!
Gisteren was de druppel, ik hou via de My Vodafone app (die ik in de Google Play Store inmiddels beoordeeld heb met 1 ster) in dat gaten hoeveel MB's ik over heb. Jaren lang heb ik het met 500 MB gered, een enkele keer een paar MB er over. Dit jaar heb ik voor het eerst 1000 MB, omdat ik 4G zou gaan gebruiken met mijn Samsung Galaxy S5 en dit extra snel is, dus extra verbruikt. Prima. Nu kreeg ik gister een verontrustend SMSje.. 
Ik gelijk de My Vodafone app openen en zag het volgende..

Tot mijn verbazing zie ik dat ik nog 587 MB over heb deze maand. Ik ben helemaal van de Social Media dus Vodafone maar weer via Twitter benaderd. Hun reactie was als volgt:

Dus doordat hun app niet doet, die ik dagelijks/wekelijks check voor mijn verbruik, ga ik over mijn tegoed heen en is het wederom KASSA voor Vodafone! Er kon nog geen excuus van af. Klantenservice, daar doen ze niet meer aan bij Vodafone. Momenteel probeer ik nog steeds contact te zoeken met ze via Twitter en nu ook via Facebook, maar reageren? Nee, ben je gek.. 

Goed tot zover mijn beklag.. Na jaren vaste klant ben ik nu geneigd om na dit contract mijn abonnement ergens anders af te sluiten.. Power To You, ik heb er de power niet meer voor.. 

Ciao..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten