zaterdag 15 september 2012

Album Recensie - 25th Bad Anniversary

Michael Jackson - Bad - 25th Anniversary

De eerste 11 nummers van CD 1 zijn de 11 nummers die 25 jaar geleden ook al uitgebracht zijn. Deze liedjes moet iedereen toch wel kennen. Mijn favorieten van deze CD 1 zijn eigenlijk alle nummers, maar toch wil ik mijn echte toppers nog even laten zien. 

- The Way You Make Me Feel
- Liberian Girl
- Another Part of Me
- Man In The Mirror
- Smooth Criminal
- Leave Me Alone

MJ nam lange pauzes tussen albums, omdat hij zichzelf als perfectionist zag. Hij bedacht voor een album vaak meer dan honderd songs, waarvan vervolgens een klein aantal liedjes werd uitgebracht. In 1986 verscheen hij in de 3D-film Captain Eo, die exclusief vertoond werd in alle Disney-parken. In 1987 voltooide hij met Quincy Jones zijn studioalbum Bad. Mede dankzij het succesvolle album Thriller, dat eraan vooraf ging, veroorzaakte de release van Bad een hoop publiciteit. Met dit succesvolle album scoorde Michael maar liefst vijf nummer 1-hits (te weten I Just Can't Stop Loving YouBadThe Way You Make Me FeelMan in the Mirror en Dirty Diana). In Amerika was dit een staaltje dat nooit eerder vertoond was. In Nederland bereikten I Just Can't Stop Loving YouBad en Smooth Criminal de eerste plaats. MJ maakte op dat moment de grootschaligste en lucratiefste tournee aller tijden, met diverse optredens op alle continenten op Afrika na. Toch was het succes van Bad niet te vergelijken met dat van Thriller. Er zijn anno 2012 zo'n 45 miljoen exemplaren van verkocht. Toch is Bad daarmee het op 5-na best verkochte album aller tijden.

videoclip van Smooth Criminal uit de film Moonwalker

Tracklist

CD 1 
1. Bad
2. The Way You Make Me Feel
3. Speed Demon
4. Liberian Girl
5. Just Good Friends
6. Another Part Of Me
7. Man In The Mirror
8. I Just Can’t Stop Lovin’ You
9. Dirty Diana
10. Smooth Criminal 

11. Leave Me Alone 

Cd 2 bevat 13 nummers en is een combinatie van 8 nooit uitgebrachte nummers, mix nummers van onze Nederlandse vriend Afrojack en 2 versies van I Just Can't Stop Loving You, in het Frans en in het Spaans, wat overigens best nog wel lekker klinkt. Ik kan begrijpen waarom sommige uitgebrachte nummers het album destijds niet hebben gehaald, op een 3 tal nummers na. Dit zijn:
Al Capone, Streetwalker en Price of Fame.
Verder is de remix van Bad door Afrojack, DJ Buddha en mr. worldwide Pitbull een lekker nummertje net als de Speed Demon (Nero Remix)
Ook zit bij deze 2 CD's een DVD met het volledige concert van de 'Bad World Tour 1988' . Dit concert is NOOIT eerder uitgebracht dus een must have voor de MJ fans.
CD 2
1. Don’t Be Messin’ Around
2. I’m So Blue
3. Song Groove (aka Abortion Papers)
4. Free
5. Price Of Fame
6. Al Capone
7. Streetwalker
8. Fly Away
9. Todo Mi Amor Eres Tu (I Just Can't Stop Loving You)
10. Je Ne Veux Pas La Fin De Nous (I Just Can't Stop Loving You)
11. Bad (Afrojack Remix/DJ Buddha Edit)
12. Speed Demon (Nero Remix)
13. Bad (Afrojack Club Mix) 
Al met al krijgt dit album van mij een 8


Kans maken op dit album? Welke acteur had een rol in de clip van 'Bad' en brak daarna door? Reageer hier onder met je antwoord.
Ciao..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten